Open Bedrijvendag St. Isidorushoeve Open Bedrijvendag St. Isidorushoeve Open Bedrijvendag St. Isidorushoeve
OVER DE OPEN BEDRIJVENDAG CASE:

Voor de Open Bedrijvendag 2018 in St. Isidorushoeve verzorgde Stercq alle on- en offline communicatie. Het doel van de Open Bedrijvendag 2018 was om meer bezoekers te trekken dan de vorige editie (5 jaar geleden). Ruim twee maand van tevoren werd er volgens het vooraf opgestelde communicatieplan gecommuniceerd via verschillende kanalen. Zo werden er als eerste bouwhekken met spandoeken geplaatst en posters verspreid onder de lokale ondernemers. Op de website van de Gezamenlijke Ondernemers Hoeve (GOH) kon tevens al basis-informatie gevonden worden zoals de datum, tijd en locatie. Deze eerste stap zorgde voor de eerste trigger bij de potentiële bezoekers.

Als tweede stap werd de GOH actief op sociale media (Facebook, Facebook event en LinkedIn). Hier verschenen wekelijks updates met betrekking tot het evenement. Waar de communicatie toenam, nam ook het aantal bereikte personen toe. Dit geheel zonder te adverteren op sociale media. In de laatste twee weken voor het evenement kwamen ook de redactionele stukken in verschillende lokale kranten in de regio.

Als laatste stap ontwierp Stercq de gehele stijl die zichtbaar was op posters, spandoeken en sociale media. Tijdens de Open Bedrijvendag konden bezoekers een route fietsen waaraan een speurtocht verbonden was. Deze folder en tevens route was alleen te verkrijgen op het evenement zelf. Daarnaast maakte Stercq ook foto's voor in de verschillende dag- en weekbladen. Deze werden als fotoreportage met kleine begeleidende tekst geplaatst.

Uiteindelijk kwamen er zo'n 2000 bezoekers af op de Open Bedrijvendag 2018 in St. Isidorushoeve. Een geslaagd evenement dat geheel volgens het communicatieplan uitgevoerd is.

DATUM:

April 2018

CATEGORIE:
Fotografie, Grafisch, Print, Social Media, Strategie