Een extra online winkel
De nieuwe webshop van Scheffer Outlet bestond al enige tijd, echter zat de uitdaging in verdere groei en automatisering. We brachten daarom samen in kaart welke zaken goed gingen en waar we eenvoudig konden optimaliseren. Voorbeelden hiervan zijn niche zoektermen, onderscheidende productfotografie, opstarten Bol.com en opzetten van marketing automation.
Zodra de basis goed staat, alles goed is ingericht, kunnen we verder met automatiseren en optimaliseren. Zo onderzochten we onder andere de mogelijkheden om alle verkoopkanalen te koppelen aan Unit4 en het interne badkamer-tekenprogramma. Dit zorgt direct voor minder handwerk door facturen aan te maken en pakbonnen uit te werken.
Ook bepaalden we samen een werkende contentstrategie. In een volle markt is het tonen van kennis en aandacht een onderscheidende factor. Daarom kiezen we voor het werken met informatieve blogs gericht op niche zoektermen.
Als laatste brachten we actieweken, speciale dagen en bepaalde periodes in kaart om hier (voornamelijk) social media alvast op voor te breiden.
Omdat we gaandeweg het proces merken dat er op veel vlakken nog stappen te maken zijn en elke optimalisatie nieuwe uitdagingen en processen met zich meebrengt, houden we een dynamisch document bij. Hierin staan de must-haves en nice-to-haves opgesomd om gericht te blijven verbeteren.