Onderscheidend zijn in een volle markt
Nimaaini Kunstgras is al jaren een bekende naam in de kunstgras-wereld. Een toegankelijke leverancier (met 'montage'-mogelijkheden) waarbij we al jaren samenwerken aan een goed online fundament.
Online is Nimaaini gegroeid tot een geduchte concurrent op veel uiteenlopende zoektermen. Van 'beste kunstgras' tot 'kunstgras laten leggen twente' komt Nimaaini in de top-3 regelmatig voorbij. In de volle kunstgras-markt een mooie prestatie, maar voor Nimaaini nog niet genoeg..
Specifieke doelgroepen binnen de kunstgras-markt zijn de handige klusser, de zzp'er in de bouw of de hovenier. Deze doelgroepen hebben 1 ding gemeen en dat is dat ze zelf prima een kunstgrasmat kunnen leggen. Alleen, hoe komt deze doelgroep aan het juiste kunstgras (met juiste informatie)? Voor dat vraagstuk werkten we samen Eenvoudig Kunstgras Bestellen uit. Een configurator waarbij in een paar stappen het juiste kunstgras besteld wordt en daarmee snel bij jou op de 'mat' ligt.
We bouwden de configurator uit met marketing-automation om de doelgroep tussen de periode van bestellen en leveren geïnformeerd te houden. Waar moet je aan denken bij levering? Wat als je het zelf wil ophalen? En wat als je er toch niet uitkomt? Allemaal veelgestelde vragen die pro-actief onder de aandacht gebracht worden.
Met Nimaaini (laten leggen van kunstgras) en Eenvoudig Kunstgras Bestellen (zelf leggen van kunstgras) is er een groot deel van de markt in handen. Het grote voordeel van deze twee labels is het kunnen meeliften op elkaars successen. Zo profiteren we van de vindbaarheid van Nimaaini en biedt de nieuwe positionering van EKB ook voordelen waar Nimaaini op mee kan liften. Deze kruisbestuiving zorgt ervoor dat de twee labels in de toekomst misschien wel worden samengevoegd.