Gezondere online vind- en zichtbaarheid
'Wij willen zicht- en vindbaar zijn, zodra ze ons zoeken.' Een duidelijke vraag, maar wanneer is het een succes?
Als eerste stap bepaalden we samen wie Praktijk Fyrtuoos is, wat hen onderscheidend maakt en op welke momenten Fyrtuoos online omhoog moeten 'poppen'. Dat is niet zodra iemand op 'fysiotherapeut' zoekt, maar dat is als iemand een specifieke zoekvraag heeft. Want juist voor zoekers naar specifieke diensten kan Praktijk Fyrtuoos direct van betekenis zijn.
Naast goede vindbaarheid, bepaalden we ook voor diverse online kanalen de juiste boodschap. Deze voegden we samen in een contentkalender met periodieke aandacht per kanaal. Zo optimaliseerden we de website met frisse content, we lieten foto's maken, werkten intern nieuws uit en hadden een contentbrainstorm om voor een flinke periode aan social media berichten in te plannen en te produceren.
Zichtbaar worden is natuurlijk stap 1, maar zichtbaar blijven over een lange periode vergt periodiek onderhoud en contact. Daarom houden we wekelijks contact over de voortgang, sturen we periodiek bij en vullen we regelmatig de content aan (gebaseerd op seizoenen vanuit sport en kantoorleven).